tisdag, augusti 22, 2017

"There's a reason the dead didn't come back to life and start raiding our cupboards."

Ett steg i taget. I går rensade vi ett fullstort skåp i köket. Ut med allting torkade ur det och sedan rensade vad vi ville ha kvar och vad som skulle kastas. En hylla är nu helt tom. En hylla förvarar jag kökshanddukar på (helt underbart att ha dessa i köket där de används) och dessutom blev det en hylla ledig för brödrost och en speciell plats för äggkokaren. Hur skönt är det inte med ett nystädad köksskåp? Jag kan liksom gå dit och öppna dörren och bara titta.


Ni kanske inte tycker att det går jättefort i vår rensning. Men vet ni vad, ett skåp om dagen är en rasande fart. Betydligt fortare än inget skåp om dagen i alla fall.


Ikväll (om vi orkar) ska vi ta städskåpet, för fy fan vad det behöver städadas. Städskåpet är väl det skitigaste och mest belamrade skåpet av alla. Motsägelsefullt minst sagt. Vi rymmer då inte dammsugaren där inne i alla fall. Men jag tycker inte om att ha dammsugaren i ett skåp. Känns urjobbigt att behöva dra ut den ur ett skåp varje gång jag behöver den. Jag kommer mig för att dammsuga mycket mer ofta om dammsugaren är framme. Men det är klart, det kanske inte är så snyggt.


Jag har också anmält mig till en 30 dagars utmaning att rensa hemma. Den börjar 1 september och är väl mer en rolig grej att liksom få upp ångan att fortsätta med det vi faktiskt påbörjat. Men varje litet steg gör att livet känns lite lättare. Faktiskt. Och det är jätteskönt.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter