måndag, mars 24, 2008

The shopping cart from hell!

Alla vet hur jobbigt det är med en kundvagn som hela tiden drar åt sidan, eller hur? Detta fenomen har dock blivit övertrumfat av ett nyuppkommet fenomen som på mycket kort tid sprungit förbi i irritationsmoment.

Ica Supermarket Teg (f.d. Rimi) har några nya typer av kundkorgar som man kan dra. De går således på två små hjul. Handtaget som man håller i går att dra upp så att man kan dra korgen bekvämt.

Ungefär 90% av alla idioter som använder dessa korgare FATTAR INTE att man kan DRA UPP handtaget utan de går och dra i korgjäveln när handtaget endast är halvuppdraget. Detta är allt annat än bekvämt för deras ryggar samt att korgen inte rullar på hjulen utan dras mer eller mindre på botten längst efter govlet.

Detta är så irriterade att all min energi går åt att irritera mig på de dessa personer som är så jävla dumma att jag glömmer allt jag ska handla.

Ta en vanlig vagn för fan! Du klarar ju tydligen inte av något annat!

1 kommentar:

Sara sa...

Hehe, ja det kan man ju irritera sig på. Olika former av dessa kundkorgar på hjul finns överallt nu, och de är faktiskt inte helt problemfria. För det första så fastnar gärna handtagen på de du beskriver vilket gör att det nästan inte går att dra upp dem hela vägen. Om man som jag dessutom inte har lust att dra min korg och de vanliga är slut så finns det bärhandtag, men själva korgen är så otymplig att man looks like an idiot anyway...

Välkommen tillbaka förresten. Long time no see.

Nika on Twitter